Στις 6,7 και 8 Μαρτίου 2019 προγραμματίστηκε η συμμετοχή των εκπαιδευτικών του σχολείου μας, οι οποίοι μετακινήθηκαν στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+KA1 στο  6ο Πανελλήνιο Συνέδριο eTwinning για την αξιοποίηση των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας στα συνεργατικά Σχολικά Προγράμματα

http://www.etwinning.gr/conf2019

Οι εμπλεκόμενοι εκπαιδευτικοί που μετακινήθηκαν προχώρησαν στην συγγραφή πλήρους εισήγησης με θέμα :

Βιωματική Μάθηση σε Ψηφιακό Περιβάλλον και Μεταφορά Καλών Πρακτικών’.

Η εισήγηση έγινε δεκτή.

Ομάδα στόχος διάχυσης: οι εκπαιδευτικοί όλων των ειδικοτήτων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας που ασχολούνται με το eTwinning καθώς και Ευρωπαίοι συνάδερφοι από το εξωτερικό οι οποίοι θα παρακολουθήσουν το συνέδριο. Μετά την ολοκλήρωση του Συνεδρίου η εισήγησή μας θα είναι διαθέσιμη στα πρακτικά του συνεδρίου στην ιστοσελίδα:  http://www.etwinning.gr/conf2019praktika

 Δημιουργήθηκε ψηφιακό υλικό ακολουθώντας την μεθοδολογία CLIL 

(Content Language Integrated Learning). 

Πρόκειται για CLIL Language Showers, δηλαδή μικρής έκτασης έκθεση σε κάποιο γνωστικό αντικείμενο χρησιμοποιώντας την Αγγλική γλώσσα.

Τα προτεινόμενα μαθήματα αφορούν το μάθημα της Βιολογίας και συγκεκριμένα τη λειτουργία της καρδιάς και των νεφρών. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

.

 

Εκδήλωση Διάχυσης Erasmus KA1+ 

Την Τρίτη 19 Νοεμβρίου 2019 πραγματοποιήθηκε στο χώρο του ΓΕΛ Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης Ευόσμου  η εκδήλωση για τη διάχυση αποτελεσμάτων  του προγράμματος  

Erasmus+ KA101-047184 με τίτλο

Βιωματική Μάθηση σε Ψηφιακό Περιβάλλον και Μεταφορά Καλών Πρακτικών’.

Οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί παρουσίασαν τα προγράμματα που παρακολούθησαν, τα οφέλη που αποκόμισαν καθώς και τις καλές πρακτικές που ήδη αρχίσει  να εφαρμόζονται στο σχολείο.

Η εκδήλωση απευθυνόταν σε όλους τους εκπαιδευτικούς  σχολείων της  Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης  Δυτικής  Θεσσαλονίκης.

Το πρόγραμμα της Εκδήλωσης θα το βρείτε εδώ.

Οι  παρουσιάσεις  των εκπαιδευτικών  βρίσκονται:

Job Shadowing  

ICT for Teaching

Game Based Learning  & Augmented Reality for Schools

Structured Educational Visit to Schools/Institutes & Training Seminars in Finland

Increasing Student Success With Training Coaching

 

 

 

 

 

 


 

Το σχολείο μας είναι ένα από τα σχολεία που έχουν επιλεχθεί για τις ανάγκες υλοποίησης τη δράσης STEM 2.O για τη σχολική χρονιά 2019-2020.

Θα λάβει δωρεάν από την Εθνική υπηρεσία eTwinning ανάλογο εξοπλισμό και εκπαίδευση με σκοπό την αξιοποίησή του για τη δημιουργία ανάλογων projects, προσανατολισμένα στη μέθοδο STEM.

Η ελεύθερη χρήση της επιλεγμένης γλώσσας προγραμματισμού από το MIT για χρήση ως εργαλείο (Scratch) και η υποστηριζόμενη τεχνολογία (WeDo,  Microbit και Arduino) θα είναι το όχημα που στοχεύει στη βελτίωση της γνώσης και κατανόησης των νέων σχετικά με τις ευκαιρίες σταδιοδρομίας, σε θέματα STEM.

 

http://www.etwinning.gr/news/stem/940-etwinning-stem2

 

Το σχολείο μας ξεκίνησε έργο συνεργασίας με Τουρκία, Σερβία, Πορτογαλία και Πολωνία eTwinning με τίτλο ‘Environmental Detectives: We measure Atmospheric Carbon and Air Pollution

 

https://live.etwinning.net/projects/project/199387

 


 

 

Η καθηγήτρια των Μαθηματικών παρακολούθησε Επιμορφωτικά Εργαστήρια τον Απρίλιο του 2019 και τον Σεπτέμβριο με θέμα  : «Το πρόγραμμα STIMEY και οι δυνατότητες αξιοποίησής του στην εκπαίδευση» (http://promostimey.uca.es/what-is-stimey/?lang=el) της ομάδας του εργαστηρίου Εφαρμογών Πληροφορικής και Ρομποτικής στην Εκπαίδευση και την Κοινωνία του ΠΑ.ΜΑΚ. Σκοπός των Επιμορφωτικών Εργαστηρίων είναι να υποστηρίξουν τους εκπαιδευτικούς στην προετοιμασία Διδακτικών Μαθησιακών Ακολουθιών τα οποία θα ακολουθούν το περιεχόμενο των Αναλυτικών Προγραμμάτων Σπουδών και θα αξιοποιούν το σύνολο των εργαλείων του Περιβάλλοντος Μάθησης “STIMEY.

Το πρόγραμμα STIMEY είναι ένα ευρωπαϊκό έργο το οποίο χρηματοδοτείται από το Πρόγραμμα Πλαίσιο για την Έρευνα και την Καινοτομία, Horizon 2020, αναπτύσσεται από πέντε πανεπιστήμια, μια εταιρεία πολυμέσων, μια ραδιοφωνική εταιρεία και μια οργάνωση για την ισότητα μεταξύ των φύλων, από την Ισπανία, τη Γερμανία, τη Λευκορωσία, την Ελλάδα και τη Φινλανδία. Αποτελεί ένα καινοτόμο πρόγραμμα που στοχεύει στη δημιουργία και ενίσχυση κινήτρων απέναντι στις Φυσικές Επιστήμες (Science), την Τεχνολογία (Technology), την Καινοτομία (Innovation), τα Μαθηματικά (Mathematics) και τη Μηχανική (Engineering) και απευθύνεται σε νέους (Youth) ηλικίας 10-18 ετών.  Η   ηλεκτρονική πλατφόρμα μάθησης STIMEY προσφέρει δυνατότητες αξιοποίησής της από το σύνολο των εμπλεκόμενων άμεσα ή έμμεσα με την εκπαιδευτική διαδικασία, δηλαδή εκπαιδευτικών, μαθητών και γονέων.  Το STIMEY  συμβάλλει στη γενικότερη ενδυνάμωση των μαθητών και μαθητριών σε θέματα ψηφιακού και επιστημονικού γραμματισμού και  ενισχύει ή διευρύνει τις εφαρμογές πληροφορικής και ρομποτικής στην εκπαίδευση στα σχολεία.

 Δυο ομάδες μαθητών και μαθητριών του σχολείου μας εκπαιδεύτηκαν από τη Μαθηματικό στο  εκπαιδευτικό περιβάλλον STIMEY.  Εγγράφηκαν στην ηλεκτρονική πλατφόρμα  του και ξεναγήθηκαν στα εργαλεία όπως τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, το ρομπότ,  τα serious games, το ραδιόφωνο, τα επιχειρηματικά παιχνίδια και εργαλεία και πολλά ακόμη.  Για δυο μήνες, Απρίλιο και Μάιο 2019,    με ενθουσιασμό δούλεψαν με τη μηχανή νοερών υπολογισμών (https://stimey.eu/mentalcalc/) και  έδειξαν υψηλά αποτελέσματα,  φτάνοντας στο leaderboard διαγωνιζόμενοι με τους μαθητές των άλλων ευρωπαϊκών σχολείων. 

Increasing Student Success with training coaching- Aυξάνοντας την επιτυχία των μαθητών με το coaching


 

  

    

Η εκπαιδευτικός κ Δομουχτσίδου Γαρυφαλλιά παρακολούθησε δομημένο επιμορφωτικό πρόγραμμα με τίτλο «IncreasingstudentSuccesswithTrainingCoaching» (Αυξάνοντας την επιτυχία των μαθητών με το coaching), στην Σμύρνη της Τουρκίας για το διάστημα 1-10 Οκτωβρίου 2019 από τον εκπαιδευτικό και συμβουλευτικό φορέα KIZANLIKLILtd. Μετά το πέρας τη επιμόρφωσης αξίζει να σημειωθούν (πολύ συνοπτικά) τα ακόλουθα:

Το Coaching είναι μια διαδικασία μεταμόρφωσης των ανθρώπων (γονείς, μαθητές, εκπαιδευτικοί, διοικητικοί) από αυτό που είναι σε αυτό που θα ήθελαν να είναι μέσω της απελευθέρωσης και ανάπτυξης των ικανοτήτων τους. Το Coaching επικεντρώνεται στον καθορισμό στόχων, τη δημιουργία αποτελεσμάτων και τη διαχείριση των προσωπικών αλλαγών. Hπαρακολούθηση προγραμμάτων επιμόρφωσης από καθηγητές σχολείων δε στοχεύει στη δημιουργία επαγγελματιών coach, αλλά καθηγητών με coachingskills δηλαδή με δεξιότητες διαχείρισης κρίσεων σε ατομικό επίπεδο αλλά και επίπεδο τάξης.

Ο coach είναι ένας πιστοποιημένος επαγγελματίας που εκτός από μια έμφυτη ικανότητα ενεργητικής ακρόασης, είναι και εκπαιδευμένος κατάλληλα ώστε να κάνει τις κατάλληλες ερωτήσεις στον coacheeώστε να συμφωνήσουν και οι δύο το πραγματικό θέμα που επιχειρείται να προσπελαστεί. Ελάχιστες απαραίτητες προϋποθέσεις για να εφαρμοστεί κάτι ανάλογο στην εκπαίδευση είναι να γνωρίζει oκαθηγητής-coachτις δεξιότητες που απαιτούνται από την αγορά εργασίας από τη νέα γενιά, να έχει γνώσεις ψυχολογίας και να μπορεί να αναπτύξει σχέση αλληλοσεβασμού και εμπιστοσύνης.

Οι προσεγγίσεις διδασκαλίας με καθοδήγηση (coaching) στη σχολική διαδικασία καθίστανται όλο και πιο σημαντικές στις σχολικές μονάδες από το Ηνωμένο βασίλειο έως τις ΗΠΑ και την Αυστραλία. Σε βάθος έρευνες στις ΗΠΑ έδειξαν ότι το coaching είχε θετικό αντίκτυπο στην εκπαιδευτική πρακτική μέσα στην τάξη (Brownetal., 2008).  Οι Ross (1992)  και Shidler (2009) αναδεικνύουν μια ξεκάθαρη σχέση μεταξύ του coaching των εκπαιδευτικών και των επιτευγμάτων των μαθητών τους. 

Ο στόχος του coaching ξεπερνά τη μάθηση μιας καινούργιας  γνώσης ή την απόκτηση νέων δεξιοτήτων και αυτό συνιστά μια σημαντική διαφορά σε σχέση με την εκπαίδευση. Η διαδικασία του coaching στοχεύει στο να αποκτήσει ο coachee (αυτός που δέχεται το coaching) αυξημένη αντίληψη αναφορικά με την κατάσταση που βιώνει, τις ενέργειές του, τους παράγοντες που επιδρούν στη συμπεριφορά του. Στοχεύει επίσης στο  να μπορεί να αξιολογεί τα υπέρ και κατά του τρόπου που έχει επιλέξει να ανταποκρίνεται στις προκλήσεις γύρω του. Ως αποτέλεσμα, το coaching εξυπηρετεί την κινητοποίηση του ενδιαφερόμενου προς πιο αποδοτικές συμπεριφορές και την ανάληψη της δέσμευσης και της ευθύνης για τα αποτελέσματα που προσδοκά να επιτύχει (για σύνοψη δες VanNieuwerburghC.,2018).

Με την ολοκλήρωση της επιμόρφωσης η συμμετέχουσα γνωρίζει καλύτερα την έννοια του coaching, καθώς επίσης και τις θεωρίες στις οποίες βασίζεται, είναι έτοιμη να αναπτύξει διδασκαλία προσανατολισμένη στην επίλυση προβλημάτων από τους μαθητές, λαμβάνοντας υπόψη τις προσωπικές τους αξίες και δεξιότητες. Έχει αναγνωρίσει τη σημασία της έννοιας της ανατροφοδότησης από τους μαθητές. Επίσης, μπορεί να αποτυπώσει και να προσδιορίσει τις ανάγκες του σχολείου μας, να προετοιμάσει ένα σχέδιο δράσης βασισμένο στους στόχους του ιδρύματος και να αξιολογήσει τον αντίκτυπο της εφαρμογής του. Γνωρίζει πώς να εμπνέει και να οδηγεί τις αλλαγές και μπορεί να συμβάλει στην ανάπτυξη μαθητών-ενεργών πολιτών, προετοιμάζοντάς τους  για τις προκλήσεις του μέλλοντος. Μέσα από δράσεις διάχυσης που ήδη σχεδιάζονται μπορεί να εμπνεύσει και άλλους εκπαιδευτικούς τουλάχιστον της ίδιας σχολικής μονάδας, ώστε να αποτελέσουν φορείς αλλαγής και καινοτομίας μέσα στα σχολεία τους κάνοντας τη διαφορά και μέσα στις τάξεις τους.

 
 
 
Erasmus Days 2019 
 
 
Ενισχύοντας τον αντίκτυπο του Προγράμματος Erasmus+ 
 
 
στο Γενικό Λύκειο Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης Ευόσμου 
 

Experiential Learning in Digital Environment 

 
erasmusdays2019poster
 
 
 

 

Στις 11 και 12 Οκτωβρίου 2019 στο σχολείο μας διοργανώθηκαν εκδηλώσεις #ErasmusDays 2019  για τα μέλη της σχολικής κοινότητάς μας. Έγινε αναφορά στα  προγράμματα Erasmus+ που υλοποιήθηκαν στο σχολείο μας τα τελευταία χρόνια και μαθητές που συμμετείχαν σε κινητικότητες μίλησαν για την εμπειρία τους. Παρουσιάστηκε το τρέχον πρόγραμμα Erasmus+KA1 του σχολείου μας σχετικά με  τίτλο  'Βιωματική μάθηση σε ψηφιακά περιβάλλοντα και μεταφορά καλών πρακτικών'. Οι σπουδαστές συμμετείχαν επίσης σε δραστηριότητες παραγωγής δράματος, εκπαιδευτικά παιχνίδια και δραστηριότητες επαυξημένης πραγματικότητας.

 

 

Joomla Templates by Joomla51.com