Οι Νέες Τεχνολογίες στην Εκπαίδευση
Η εκπαιδευτικός Χρυσούλα Νένου συμμετείχε σε δομημένο σεμινάριο δύο εβδομάδων που έλαβε χώρα στο Trinity College στο Δουβλίνο από 22/07/2019-02/08/2019, με τίτλο: «Οι νέες τεχνολογίες στην Διδασκαλία». Η συμμετέχουσα εξοικειώθηκε με νέες εφαρμογές σχετικές με την παρουσίαση, την επεξεργασία πληροφοριών και εικόνων καθώς και την δημιουργία βίντεο και ηλεκτρονικών βιβλίων. Επίσης παρακολούθησε εισηγήσεις για τη χρήση web2 εργαλείων στην εκπαίδευση. Ανέλαβε την παρουσίαση εργασιών, περιηγήθηκε σε ιστορικούς χώρους του Δουβλίνου και μουσεία, ενημερώθηκε για την ιστορία και την οργάνωση της Ιρλανδικής κοινωνίας και συμμετείχε σε ομαδοσυνεργατικές δράσεις και παρουσιάσεις εργασιών.
Διαπιστώσεις για τη χρήση τεχνολογιών στην Διδασκαλία
Η εκπαιδευτικός αφού παρακολούθησε μαθήματα στη χρήση τεχνολογιών στην εκπαίδευση και συμμετείχε σε εργαστήρια, προέβη στις παρακάτω διαπιστώσεις:
-Προτού αποφασίσει ο εκπαιδευτικός να κάνει χρήση των τεχνολογιών στη διδασκαλία, μεγάλη προσοχή πρέπει να δίνει στην προστασία προσωπικών δεδομένων των μαθητών και να ακολουθεί τη σχετική νομοθεσία.
-Η χρήση εργαλείων όπως το Google classroom, Padlet, Trello, Zenkit βοηθούν τον εκπαιδευτικό να ταξινομεί και να οργανώνει το εκπαιδευτικό υλικό και τις τάξεις του.
-Η αποθήκευση φωτογραφιών, εγγράφων και παρουσιάσεων μπορεί να γίνει πλέον διαδικτυακά (στο cloud) σε εφαρμογές όπως mega, degoo, flickr, google drive.
-Οι εφαρμογές cloud generator, word cloud, wisemapping, mindmeister, mindomo, bubbl.us βοηθούν στην οπτική απεικόνιση ομάδων λέξεων για την καλύτερη κατανόηση από την πλευρά των μαθητών.
-Εφαρμογές όπως το kizoa, thinglink, canva, pixlr, piktochart, adobe.spark, χρησιμοποιούνται στη δημιουργία και επεξεργασία βίντεο, εικόνων και κολλάζ για την απεικόνιση δράσεων και δραστηριοτήτων.
-Εφαρμογές όπως το genial.ly, powtoon, prezi, yumpu, pearltrees, bookcreator είναι χρήσιμες στην παρουσίαση διδακτικών δράσεων.
-Εφαρμογές όπως το answergarden συμβάλλουν στον καταιγισμό ιδεών ενώ εφαρμογές όπως το ifakemessage βοηθούν την παραγωγή λόγου.
-Η επίσκεψη των μαθητών σε χώρους πολιτιστικού ενδιαφέροντος πρέπει να συνδυάζονται πάντα με την ανάθεση εργασιών. Πρέπει να υπάρχει πάντα ένας στόχος και ένα τελικό αποτέλεσμα.
-Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν στην εκπαιδευτική διαδικασία με μεγάλη προσοχή στην αντίστοιχη νομική διαδικασία