Το σχολείο μας είναι ένα από τα σχολεία που έχουν επιλεχθεί για τις ανάγκες υλοποίησης τη δράσης STEM 2.O για τη σχολική χρονιά 2019-2020.

Θα λάβει δωρεάν από την Εθνική υπηρεσία eTwinning ανάλογο εξοπλισμό και εκπαίδευση με σκοπό την αξιοποίησή του για τη δημιουργία ανάλογων projects, προσανατολισμένα στη μέθοδο STEM.

Η ελεύθερη χρήση της επιλεγμένης γλώσσας προγραμματισμού από το MIT για χρήση ως εργαλείο (Scratch) και η υποστηριζόμενη τεχνολογία (WeDo,  Microbit και Arduino) θα είναι το όχημα που στοχεύει στη βελτίωση της γνώσης και κατανόησης των νέων σχετικά με τις ευκαιρίες σταδιοδρομίας, σε θέματα STEM.

 

http://www.etwinning.gr/news/stem/940-etwinning-stem2

 

Το σχολείο μας ξεκίνησε έργο συνεργασίας με Τουρκία, Σερβία, Πορτογαλία και Πολωνία eTwinning με τίτλο ‘Environmental Detectives: We measure Atmospheric Carbon and Air Pollution

 

https://live.etwinning.net/projects/project/199387

 


 

 

Η καθηγήτρια των Μαθηματικών παρακολούθησε Επιμορφωτικά Εργαστήρια τον Απρίλιο του 2019 και τον Σεπτέμβριο με θέμα  : «Το πρόγραμμα STIMEY και οι δυνατότητες αξιοποίησής του στην εκπαίδευση» (http://promostimey.uca.es/what-is-stimey/?lang=el) της ομάδας του εργαστηρίου Εφαρμογών Πληροφορικής και Ρομποτικής στην Εκπαίδευση και την Κοινωνία του ΠΑ.ΜΑΚ. Σκοπός των Επιμορφωτικών Εργαστηρίων είναι να υποστηρίξουν τους εκπαιδευτικούς στην προετοιμασία Διδακτικών Μαθησιακών Ακολουθιών τα οποία θα ακολουθούν το περιεχόμενο των Αναλυτικών Προγραμμάτων Σπουδών και θα αξιοποιούν το σύνολο των εργαλείων του Περιβάλλοντος Μάθησης “STIMEY.

Το πρόγραμμα STIMEY είναι ένα ευρωπαϊκό έργο το οποίο χρηματοδοτείται από το Πρόγραμμα Πλαίσιο για την Έρευνα και την Καινοτομία, Horizon 2020, αναπτύσσεται από πέντε πανεπιστήμια, μια εταιρεία πολυμέσων, μια ραδιοφωνική εταιρεία και μια οργάνωση για την ισότητα μεταξύ των φύλων, από την Ισπανία, τη Γερμανία, τη Λευκορωσία, την Ελλάδα και τη Φινλανδία. Αποτελεί ένα καινοτόμο πρόγραμμα που στοχεύει στη δημιουργία και ενίσχυση κινήτρων απέναντι στις Φυσικές Επιστήμες (Science), την Τεχνολογία (Technology), την Καινοτομία (Innovation), τα Μαθηματικά (Mathematics) και τη Μηχανική (Engineering) και απευθύνεται σε νέους (Youth) ηλικίας 10-18 ετών.  Η   ηλεκτρονική πλατφόρμα μάθησης STIMEY προσφέρει δυνατότητες αξιοποίησής της από το σύνολο των εμπλεκόμενων άμεσα ή έμμεσα με την εκπαιδευτική διαδικασία, δηλαδή εκπαιδευτικών, μαθητών και γονέων.  Το STIMEY  συμβάλλει στη γενικότερη ενδυνάμωση των μαθητών και μαθητριών σε θέματα ψηφιακού και επιστημονικού γραμματισμού και  ενισχύει ή διευρύνει τις εφαρμογές πληροφορικής και ρομποτικής στην εκπαίδευση στα σχολεία.

 Δυο ομάδες μαθητών και μαθητριών του σχολείου μας εκπαιδεύτηκαν από τη Μαθηματικό στο  εκπαιδευτικό περιβάλλον STIMEY.  Εγγράφηκαν στην ηλεκτρονική πλατφόρμα  του και ξεναγήθηκαν στα εργαλεία όπως τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, το ρομπότ,  τα serious games, το ραδιόφωνο, τα επιχειρηματικά παιχνίδια και εργαλεία και πολλά ακόμη.  Για δυο μήνες, Απρίλιο και Μάιο 2019,    με ενθουσιασμό δούλεψαν με τη μηχανή νοερών υπολογισμών (https://stimey.eu/mentalcalc/) και  έδειξαν υψηλά αποτελέσματα,  φτάνοντας στο leaderboard διαγωνιζόμενοι με τους μαθητές των άλλων ευρωπαϊκών σχολείων. 

 


 


Χρήση Νέων Εργαλείων και Μεθόδων Διδασκαλίας

μετά από τη δράση  Job Shadowing στο Λύκειο Morando Morandi

Στο πλαίσιο της κινητικότητας Job Shadowing η εκπαιδευτικός παρακολούθησε στο μάθημα των Αγγλικών καινοτόμους μεθόδους διδασκαλίας,  καθώς και τη χρήση εργαλείων τεχνολογίας, τα οποία μπορούν να ενσωματωθούν στο Ελληνικό σύστημα εκπαίδευσης.

Συγκεκριμένα:

Content Language Integrated Learning (CLIL)


 

 

Η μέθοδος CLIL είναι μία εκπαιδευτική μέθοδος διπλής εστίασης (dual-focused teaching) καθώς, μια γλώσσα-στόχος διαφορετική της μητρικής, χρησιμοποιείται τόσο για την εκμάθηση του περιεχομένου μιας θεματικής ενότητας (π.χ. Μουσική, Φυσική Αγωγή, γεωγραφία) όσο και για την εκμάθηση της γλώσσας-στόχου (Marsh,2002).

Στο Ιταλικό εκπαιδευτικό σύστημα είναι πλέον υποχρεωτικό να διδάσκονται οι μαθητές συγκεκριμένο αριθμό ωρών κάποιο αντικείμενο στην Αγγλική γλώσσα, προτού τελειώσουν το Λύκειο. Τα οφέλη είναι πολλαπλά. Κύριος στόχος είναι η ενίσχυση της γνωστικής ανάπτυξης και  των ατομικών στρατηγικών μάθησης, καθιστώντας τη γλώσσα ως ένα από τα βασικά εργαλεία για τη μάθηση.

Η μέθοδος CLIL  εφαρμόστηκε  την σχολική χρονιά 2019-20 στο μάθημα της Βιολογίας της Α’ λυκείου με τη συνεργασία των καθηγητριών Αγγλικής και Βιολογίας. Έχουν ήδη δημιουργηθεί δύο σχέδια μαθήματος τα οποία αφορούν τη λειτουργία της καρδιάς   και των νεφρών  αντίστοιχα.

 ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΠΡΟΣΦΥΓΩΝ ΣΕ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΑΝΑΤΟΜΙΑΣ

Για την πλαισίωση της διδασκαλίας του κεφαλαίου 3 της Βιολογίας με τίτλο  "Κυκλοφορικό σύστημα" πραγματοποιήθηκε η δραστηριότητα "Ανατομία καρδιάς μικρού θηλαστικού" στο  εργαστήριο φυσικών επιστημών του σχολείου.

Όλοι οι μαθητές μεταξύ των οποίων και οι πρόσφυγες που παρακολουθούν μαθήματα στα τμήματα τη Α' Λυκείου συμμετείχαν ενεργά στη διαδικασία της ανατομίας με ιδιαίτερο ενθουσιασμό.
 
Κατά τη διδασκαλία του θεωρητικού μέρους αξιοποιήθηκε επίσης το φύλλο εργασίας που υλοποιήθηκε με τη μέθοδο CLIL και περιελάμβανε διαδραστικό υλικό και διαδραστικά τεστ αξιολόγησης στην αγγλική γλώσσα.
Επίσης αξιοποιήθηκε ειδικά για τους πρόσφυγες η τέχνη στην εκπαίδευση και η διδασκαλία του μαθήματος έγινε μέσω τραγουδιών στην αγγλική γλώσσα όπως πχ.  the heart song  https://www.youtube.com/watch?v=p-wilmN80XE
 
 

 

 

  Google Classroom

 

H πλατφόρμα Google Classroom επιτρέπει στον εκπαιδευτικό να δημιουργήσει σε εξαιρετικά σύντομο χρόνο μια ηλεκτρονική τάξη. Ο μαθητής έχει όλο του το υλικό οργανωμένο σε μια τοποθεσία, έχει πρόσβαση στο εκπαιδευτικό υλικό και επιπλέον έχει τη δυνατότητα να υποβάλει μια εργασία και εκτός τάξης, όποτε επιθυμεί.

Κύριος στόχος είναι η καλύτερη εκμετάλλευση του διδακτικού χρόνου και η απευθείας ανάθεση δραστηριοτήτων στους μαθητές.

Η πλατφόρμα Google Classroom θα χρησιμοποιηθεί στο μάθημα των Αγγλικών τη νέα σχολική χρονιά για την αποθήκευση συμπληρωματικού εκπαιδευτικού υλικού, καθώς και την ανάθεση εργασιών.

The Drama Triangle

 

 

Στο πλαίσιο της εκστρατείας ενάντια σε κάθε μορφή σχολικού εκφοβισμού, εφαρμόζεται το project  ‘The Drama Triangle’ συνήθως ως μέρος του αναλυτικού προγράμματος στο μάθημα των Αγγλικών. Οι μαθητές ενημερώνονται για τους τρεις βασικούς χαρακτήρες που εμπλέκονται σε περιπτώσεις σχολικού εκφοβισμού (θύμα-θύτης-διαμεσολαβητής). Στη συνέχεια καλούνται να χωριστούν σε ομάδες, να γράψουν το δικό τους σενάριο και να το δραματοποιήσουν μέσα στην τάξη χρησιμοποιώντας την αγγλική γλώσσα.

Η δράση ‘The Drama Triangle’  εφαρμόστηκε στην αρχή της σχολικής χρονιάς 2019-20 σε πειραματικό στάδιο με το τμήμα Α1. Οι μαθητές του τμήματος χωρίστηκαν σε πέντε ομάδες για να εφαρμόσουν την μαθητοκεντρική ομαδική μάθηση. Κάθε ομάδα έγραψε το δικό της σενάριο και το δραματοποίησε μέσα στην τάξη.

Joomla Templates by Joomla51.com