Ψηφιακή Παιχνιδοκεντρική Μάθηση (Μάθηση βασισμένη στο παιχνίδι) και Επαυξημένη  Πραγματικότητα για σχολεία


 

Η εκπαιδευτική διαδικασία μπορεί να αξιοποιήσει την τεχνολογία προς όφελος της μαθησιακής διαδικασίας με παιδαγωγικούς όρους. Στους ανθρώπους και ειδικά στους μαθητές αρέσει να παίζουν Παιχνίδια κυρίως για να βιώσουν ενδιαφέροντα και έντονα συναισθήματα. Η Επαυξημένη Πραγματικότητα αναφέρεται σε εφαρμογές υπολογιστών που ενσωματώνουν στον πραγματικό κόσμο, όπως αυτός εκλαμβάνεται από το χρήστη μέσα από τις αισθήσεις του.

Η εκπαιδευτικός Αικατερίνη Τσαμούρη, Μαθηματικός, συμμετείχε σε δραστηριότητα που έλαβε χώρα στο Δουβλίνο, με τίτλο: «Ψηφιακή Παιχνιδοκεντρική Μάθηση (Μάθηση βασισμένη στο παιχνίδι) και Επαυξημένη  Πραγματικότητα για σχολεία» (Digital Game-Based Learning & Augmented Reality for Schools). Παρακολούθησε σεμινάρια μαζί με εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας, δευτεροβάθμιας και τριτοβάθμιας εκπαίδευσης από άλλες Ευρωπαϊκές χώρες, περιηγήθηκε σε ιστορικούς χώρους, δημόσιες βιβλιοθήκες, ξεναγήσεις, παρακολούθησε εισηγήσεις από πανεπιστημιακούς δασκάλους για την εξέλιξη της ψηφιακής τεχνολογίας και τις εφαρμογές της στην σχολική εκπαίδευση και συμμετείχε σε ομαδοσυνεργατικές δράσεις και παρουσιάσεις εργασιών. 

Η εκπαιδευτικός, μετά την παρακολούθηση των σεμιναρίων-δραστηριοτήτων και έχοντας παρακολουθήσει με επιτυχία όλα τα μαθήματα, προέβη στις παρακάτω διαπιστώσεις:

ΠΑΙΧΝΙΔΟΚΕΝΤΡΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ

Οι ψηφιακές τεχνολογίες αποτελούν μια ιδανική τεχνολογική πλατφόρμα για τη διάδοση των παιχνιδιών. Τα διαθέσιμα σήμερα ερευνητικά δεδομένα αναφέρουν την αποδοτικότητα των ψηφιακών παιχνιδιών σε εκπαιδευτικά περιβάλλοντα  και συνδέουν τα παιχνίδια με τα σενάρια συνεργασίας, εξηγώντας πώς μπορεί να εφαρμοστούν από τον εκπαιδευτικό στην τάξη αλλά και πώς να χρησιμοποιηθούν από τον σχεδιαστή για την επέκταση της αρχιτεκτονικής και του τρόπου ανάπτυξης των ψηφιακών παιχνιδιών μάθησης. Το παιχνίδι μπορεί να περιγραφεί ως μία δομημένη ή ημιδομημένη δραστηριότητα ανταγωνιστικού χαρακτήρα, ατομική ή ομαδική.

1.ΕΠΑΥΞΗΜΕΝΗ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ (ΕπΠ)

Ο πυρήνας μιας εμπειρίας επαυξημένης πραγματικότητας έγκειται στο ότι ο χρήστης αλληλοεπιδρά με το φυσικό κόσμο με τον ίδιο τρόπο που θα αλληλοεπιδρούσε ανεξάρτητα από την ύπαρξή της. Μέσω της ΕπΠ αλληλοεπιδρούμε με τον κανονικό κόσμο, ως συνήθως, αλλά υπάρχουν προσθήκες σε αυτόν, που αποτελούνται από ψηφιακές συνήθως πληροφορίες, οι οποίες τοποθετούνται στον κόσμο για να τον επαυξήσουν με πράγματα που κανονικά δε θα βλέπαμε, ακούγαμε, αγγίζαμε ή αισθανόμασταν κανονικά.

Τα τρία χαρακτηριστικά που καθορίζουν την επαυξημένη πραγματικότητα είναι τα εξής:

•Συνδυάζει το πραγματικό και το εικονικό

•Είναι διαδραστική σε πραγματικό χρόνο

•Η πληροφορία χωροθετείται στις τρεις διαστάσεις

Δίνεται έμφαση στη συνεργατική μάθηση και ιδιαίτερη μέριμνα για παιδιά με μαθησιακές ιδιαιτερότητες με τη συνδρομή της τεχνολογίας (laptop, tablet, smartphone), με τον εκπαιδευτικό σε ρόλο καθοδηγητή.

Μετά την  επιμόρφωση και τις συναντήσεις διάχυσης ο  συμμετέχων θα κάνει προτάσεις για τη βελτίωση διδακτικών και εκπαιδευτικών θεμάτων με την ενσωμάτωση της σύγχρονης τεχνολογίας στη διδακτική πράξη τόσο στο Διευθυντή όσο και στο Σύλλογο Διδασκόντων.

 

Joomla Templates by Joomla51.com