Ευρωπαϊκή διάκριση έργου eTwinning


Το σχολείο μας βραβεύθηκε με την Ευρωπαϊκή Ετικέτα Ποιότητας για την τελειότητα της εργασίας μας στο έργο eTwinning "Hey You Nesco! Can I visit your sites?". Αυτό σημαίνει πως η εργασία εκπαιδευτικών και μαθητών του σχολείου μας έχει αναγνωριστεί στο υψηλότερο Ευρωπαϊκό επίπεδο.

 

 

 


 

Το σχολείο μας είναι ένα από τα σχολεία που έχουν επιλεχθεί για τις ανάγκες υλοποίησης τη δράσης STEM 2.O για τη σχολική χρονιά 2019-2020.

Θα λάβει δωρεάν από την Εθνική υπηρεσία eTwinning ανάλογο εξοπλισμό και εκπαίδευση με σκοπό την αξιοποίησή του για τη δημιουργία ανάλογων projects, προσανατολισμένα στη μέθοδο STEM.

Η ελεύθερη χρήση της επιλεγμένης γλώσσας προγραμματισμού από το MIT για χρήση ως εργαλείο (Scratch) και η υποστηριζόμενη τεχνολογία (WeDo,  Microbit και Arduino) θα είναι το όχημα που στοχεύει στη βελτίωση της γνώσης και κατανόησης των νέων σχετικά με τις ευκαιρίες σταδιοδρομίας, σε θέματα STEM.

 

http://www.etwinning.gr/news/stem/940-etwinning-stem2

 

Το σχολείο μας ξεκίνησε έργο συνεργασίας με Τουρκία, Σερβία, Πορτογαλία και Πολωνία eTwinning με τίτλο ‘Environmental Detectives: We measure Atmospheric Carbon and Air Pollution

 

https://live.etwinning.net/projects/project/199387

 


 

 

Η καθηγήτρια των Μαθηματικών παρακολούθησε Επιμορφωτικά Εργαστήρια τον Απρίλιο του 2019 και τον Σεπτέμβριο με θέμα  : «Το πρόγραμμα STIMEY και οι δυνατότητες αξιοποίησής του στην εκπαίδευση» (http://promostimey.uca.es/what-is-stimey/?lang=el) της ομάδας του εργαστηρίου Εφαρμογών Πληροφορικής και Ρομποτικής στην Εκπαίδευση και την Κοινωνία του ΠΑ.ΜΑΚ. Σκοπός των Επιμορφωτικών Εργαστηρίων είναι να υποστηρίξουν τους εκπαιδευτικούς στην προετοιμασία Διδακτικών Μαθησιακών Ακολουθιών τα οποία θα ακολουθούν το περιεχόμενο των Αναλυτικών Προγραμμάτων Σπουδών και θα αξιοποιούν το σύνολο των εργαλείων του Περιβάλλοντος Μάθησης “STIMEY.

Το πρόγραμμα STIMEY είναι ένα ευρωπαϊκό έργο το οποίο χρηματοδοτείται από το Πρόγραμμα Πλαίσιο για την Έρευνα και την Καινοτομία, Horizon 2020, αναπτύσσεται από πέντε πανεπιστήμια, μια εταιρεία πολυμέσων, μια ραδιοφωνική εταιρεία και μια οργάνωση για την ισότητα μεταξύ των φύλων, από την Ισπανία, τη Γερμανία, τη Λευκορωσία, την Ελλάδα και τη Φινλανδία. Αποτελεί ένα καινοτόμο πρόγραμμα που στοχεύει στη δημιουργία και ενίσχυση κινήτρων απέναντι στις Φυσικές Επιστήμες (Science), την Τεχνολογία (Technology), την Καινοτομία (Innovation), τα Μαθηματικά (Mathematics) και τη Μηχανική (Engineering) και απευθύνεται σε νέους (Youth) ηλικίας 10-18 ετών.  Η   ηλεκτρονική πλατφόρμα μάθησης STIMEY προσφέρει δυνατότητες αξιοποίησής της από το σύνολο των εμπλεκόμενων άμεσα ή έμμεσα με την εκπαιδευτική διαδικασία, δηλαδή εκπαιδευτικών, μαθητών και γονέων.  Το STIMEY  συμβάλλει στη γενικότερη ενδυνάμωση των μαθητών και μαθητριών σε θέματα ψηφιακού και επιστημονικού γραμματισμού και  ενισχύει ή διευρύνει τις εφαρμογές πληροφορικής και ρομποτικής στην εκπαίδευση στα σχολεία.

 Δυο ομάδες μαθητών και μαθητριών του σχολείου μας εκπαιδεύτηκαν από τη Μαθηματικό στο  εκπαιδευτικό περιβάλλον STIMEY.  Εγγράφηκαν στην ηλεκτρονική πλατφόρμα  του και ξεναγήθηκαν στα εργαλεία όπως τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, το ρομπότ,  τα serious games, το ραδιόφωνο, τα επιχειρηματικά παιχνίδια και εργαλεία και πολλά ακόμη.  Για δυο μήνες, Απρίλιο και Μάιο 2019,    με ενθουσιασμό δούλεψαν με τη μηχανή νοερών υπολογισμών (https://stimey.eu/mentalcalc/) και  έδειξαν υψηλά αποτελέσματα,  φτάνοντας στο leaderboard διαγωνιζόμενοι με τους μαθητές των άλλων ευρωπαϊκών σχολείων. 

Increasing Student Success with training coaching- Aυξάνοντας την επιτυχία των μαθητών με το coaching


 

  

    

Η εκπαιδευτικός κ Δομουχτσίδου Γαρυφαλλιά παρακολούθησε δομημένο επιμορφωτικό πρόγραμμα με τίτλο «IncreasingstudentSuccesswithTrainingCoaching» (Αυξάνοντας την επιτυχία των μαθητών με το coaching), στην Σμύρνη της Τουρκίας για το διάστημα 1-10 Οκτωβρίου 2019 από τον εκπαιδευτικό και συμβουλευτικό φορέα KIZANLIKLILtd. Μετά το πέρας τη επιμόρφωσης αξίζει να σημειωθούν (πολύ συνοπτικά) τα ακόλουθα:

Το Coaching είναι μια διαδικασία μεταμόρφωσης των ανθρώπων (γονείς, μαθητές, εκπαιδευτικοί, διοικητικοί) από αυτό που είναι σε αυτό που θα ήθελαν να είναι μέσω της απελευθέρωσης και ανάπτυξης των ικανοτήτων τους. Το Coaching επικεντρώνεται στον καθορισμό στόχων, τη δημιουργία αποτελεσμάτων και τη διαχείριση των προσωπικών αλλαγών. Hπαρακολούθηση προγραμμάτων επιμόρφωσης από καθηγητές σχολείων δε στοχεύει στη δημιουργία επαγγελματιών coach, αλλά καθηγητών με coachingskills δηλαδή με δεξιότητες διαχείρισης κρίσεων σε ατομικό επίπεδο αλλά και επίπεδο τάξης.

Ο coach είναι ένας πιστοποιημένος επαγγελματίας που εκτός από μια έμφυτη ικανότητα ενεργητικής ακρόασης, είναι και εκπαιδευμένος κατάλληλα ώστε να κάνει τις κατάλληλες ερωτήσεις στον coacheeώστε να συμφωνήσουν και οι δύο το πραγματικό θέμα που επιχειρείται να προσπελαστεί. Ελάχιστες απαραίτητες προϋποθέσεις για να εφαρμοστεί κάτι ανάλογο στην εκπαίδευση είναι να γνωρίζει oκαθηγητής-coachτις δεξιότητες που απαιτούνται από την αγορά εργασίας από τη νέα γενιά, να έχει γνώσεις ψυχολογίας και να μπορεί να αναπτύξει σχέση αλληλοσεβασμού και εμπιστοσύνης.

Οι προσεγγίσεις διδασκαλίας με καθοδήγηση (coaching) στη σχολική διαδικασία καθίστανται όλο και πιο σημαντικές στις σχολικές μονάδες από το Ηνωμένο βασίλειο έως τις ΗΠΑ και την Αυστραλία. Σε βάθος έρευνες στις ΗΠΑ έδειξαν ότι το coaching είχε θετικό αντίκτυπο στην εκπαιδευτική πρακτική μέσα στην τάξη (Brownetal., 2008).  Οι Ross (1992)  και Shidler (2009) αναδεικνύουν μια ξεκάθαρη σχέση μεταξύ του coaching των εκπαιδευτικών και των επιτευγμάτων των μαθητών τους. 

Ο στόχος του coaching ξεπερνά τη μάθηση μιας καινούργιας  γνώσης ή την απόκτηση νέων δεξιοτήτων και αυτό συνιστά μια σημαντική διαφορά σε σχέση με την εκπαίδευση. Η διαδικασία του coaching στοχεύει στο να αποκτήσει ο coachee (αυτός που δέχεται το coaching) αυξημένη αντίληψη αναφορικά με την κατάσταση που βιώνει, τις ενέργειές του, τους παράγοντες που επιδρούν στη συμπεριφορά του. Στοχεύει επίσης στο  να μπορεί να αξιολογεί τα υπέρ και κατά του τρόπου που έχει επιλέξει να ανταποκρίνεται στις προκλήσεις γύρω του. Ως αποτέλεσμα, το coaching εξυπηρετεί την κινητοποίηση του ενδιαφερόμενου προς πιο αποδοτικές συμπεριφορές και την ανάληψη της δέσμευσης και της ευθύνης για τα αποτελέσματα που προσδοκά να επιτύχει (για σύνοψη δες VanNieuwerburghC.,2018).

Με την ολοκλήρωση της επιμόρφωσης η συμμετέχουσα γνωρίζει καλύτερα την έννοια του coaching, καθώς επίσης και τις θεωρίες στις οποίες βασίζεται, είναι έτοιμη να αναπτύξει διδασκαλία προσανατολισμένη στην επίλυση προβλημάτων από τους μαθητές, λαμβάνοντας υπόψη τις προσωπικές τους αξίες και δεξιότητες. Έχει αναγνωρίσει τη σημασία της έννοιας της ανατροφοδότησης από τους μαθητές. Επίσης, μπορεί να αποτυπώσει και να προσδιορίσει τις ανάγκες του σχολείου μας, να προετοιμάσει ένα σχέδιο δράσης βασισμένο στους στόχους του ιδρύματος και να αξιολογήσει τον αντίκτυπο της εφαρμογής του. Γνωρίζει πώς να εμπνέει και να οδηγεί τις αλλαγές και μπορεί να συμβάλει στην ανάπτυξη μαθητών-ενεργών πολιτών, προετοιμάζοντάς τους  για τις προκλήσεις του μέλλοντος. Μέσα από δράσεις διάχυσης που ήδη σχεδιάζονται μπορεί να εμπνεύσει και άλλους εκπαιδευτικούς τουλάχιστον της ίδιας σχολικής μονάδας, ώστε να αποτελέσουν φορείς αλλαγής και καινοτομίας μέσα στα σχολεία τους κάνοντας τη διαφορά και μέσα στις τάξεις τους.

 
 
 
Erasmus Days 2019 
 
 
Ενισχύοντας τον αντίκτυπο του Προγράμματος Erasmus+ 
 
 
στο Γενικό Λύκειο Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης Ευόσμου 
 

Experiential Learning in Digital Environment 

 
erasmusdays2019poster
 
 
 

 

Στις 11 και 12 Οκτωβρίου 2019 στο σχολείο μας διοργανώθηκαν εκδηλώσεις #ErasmusDays 2019  για τα μέλη της σχολικής κοινότητάς μας. Έγινε αναφορά στα  προγράμματα Erasmus+ που υλοποιήθηκαν στο σχολείο μας τα τελευταία χρόνια και μαθητές που συμμετείχαν σε κινητικότητες μίλησαν για την εμπειρία τους. Παρουσιάστηκε το τρέχον πρόγραμμα Erasmus+KA1 του σχολείου μας σχετικά με  τίτλο  'Βιωματική μάθηση σε ψηφιακά περιβάλλοντα και μεταφορά καλών πρακτικών'. Οι σπουδαστές συμμετείχαν επίσης σε δραστηριότητες παραγωγής δράματος, εκπαιδευτικά παιχνίδια και δραστηριότητες επαυξημένης πραγματικότητας.

 

 

Οι Νέες Τεχνολογίες στην Εκπαίδευση


 

 

Η εκπαιδευτικός Χρυσούλα Νένου συμμετείχε σε δομημένο σεμινάριο δύο εβδομάδων  που έλαβε χώρα στο Trinity College στο Δουβλίνο από 22/07/2019-02/08/2019, με τίτλο: «Οι νέες τεχνολογίες στην Διδασκαλία». Η συμμετέχουσα εξοικειώθηκε με νέες εφαρμογές σχετικές με την παρουσίαση, την επεξεργασία πληροφοριών και εικόνων καθώς και την δημιουργία  βίντεο και ηλεκτρονικών βιβλίων. Επίσης παρακολούθησε εισηγήσεις για τη χρήση web2 εργαλείων στην εκπαίδευση. Ανέλαβε την παρουσίαση εργασιών, περιηγήθηκε σε ιστορικούς χώρους του Δουβλίνου και μουσεία, ενημερώθηκε για την ιστορία και την οργάνωση της Ιρλανδικής κοινωνίας και συμμετείχε σε ομαδοσυνεργατικές δράσεις και παρουσιάσεις εργασιών.

Διαπιστώσεις για τη χρήση τεχνολογιών στην Διδασκαλία

 

Η εκπαιδευτικός αφού παρακολούθησε μαθήματα στη χρήση τεχνολογιών στην εκπαίδευση και συμμετείχε σε εργαστήρια, προέβη στις παρακάτω διαπιστώσεις:

-Προτού αποφασίσει ο εκπαιδευτικός να κάνει χρήση των τεχνολογιών στη διδασκαλία, μεγάλη προσοχή πρέπει να δίνει στην προστασία προσωπικών δεδομένων των μαθητών και να ακολουθεί τη σχετική νομοθεσία.

-Η χρήση εργαλείων όπως το Google classroom, Padlet, Trello, Zenkit βοηθούν τον εκπαιδευτικό να ταξινομεί και να οργανώνει το εκπαιδευτικό υλικό και τις τάξεις του.

-Η αποθήκευση φωτογραφιών, εγγράφων και παρουσιάσεων μπορεί να γίνει πλέον διαδικτυακά (στο cloud) σε εφαρμογές όπως  mega, degoo, flickr, google drive.

-Οι εφαρμογές cloud generator, word cloud, wisemapping, mindmeister, mindomo, bubbl.us βοηθούν στην οπτική απεικόνιση ομάδων λέξεων για την καλύτερη κατανόηση από την πλευρά των μαθητών.

-Εφαρμογές όπως το kizoa, thinglink, canva, pixlr, piktochart, adobe.spark,  χρησιμοποιούνται στη δημιουργία και επεξεργασία βίντεο, εικόνων και κολλάζ για την απεικόνιση δράσεων και δραστηριοτήτων.

-Εφαρμογές όπως το genial.ly, powtoon, prezi, yumpu, pearltrees, bookcreator είναι χρήσιμες στην παρουσίαση διδακτικών δράσεων.

-Εφαρμογές όπως το answergarden συμβάλλουν στον καταιγισμό ιδεών ενώ εφαρμογές όπως το  ifakemessage βοηθούν την παραγωγή λόγου.

-Η επίσκεψη των μαθητών σε χώρους πολιτιστικού ενδιαφέροντος πρέπει να συνδυάζονται  πάντα με την ανάθεση εργασιών. Πρέπει να υπάρχει πάντα ένας στόχος και ένα τελικό αποτέλεσμα.

 

-Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν στην εκπαιδευτική διαδικασία με μεγάλη προσοχή στην αντίστοιχη νομική διαδικασία

 

 

 

 

 

 

 

Υλοποίηση έργου eTwinning


Στη διάρκεια της σχολικής χρονιάς  2018- 19, το σχολείο μας σε συνεργασία με το σχολείο INS La Sénia της Ισπανίας και το σχολείο Şehit Polis Mehmet Çelik Ortaokulu της Τουρκίας υλοποίησε το έργο eTwinning με τίτλο

‘Hey You Nesco ! Can I visit your sites?’

Οι μαθητές δούλεψαν σε διακρατικές ομάδες και μελέτησαν τα μνημεία Unesco της περιοχής τους. Βρήκαν σχετικές πληροφορίες, τις μελέτησαν και τις παρουσίασαν στους συνεργάτες τους. Ως τελικό προϊόν του έργου είναι η δημιουργία ηλεκτρονικού βιβλίου με συνεργατικά βίντεο για τα μνημεία Unesco κάθε χώρας. Το ηλεκτρονικό βιβλίο είναι διαθέσιμο εδώ.

Ψηφιακή Παιχνιδοκεντρική Μάθηση (Μάθηση βασισμένη στο παιχνίδι) και Επαυξημένη  Πραγματικότητα για σχολεία


 

Η εκπαιδευτική διαδικασία μπορεί να αξιοποιήσει την τεχνολογία προς όφελος της μαθησιακής διαδικασίας με παιδαγωγικούς όρους. Στους ανθρώπους και ειδικά στους μαθητές αρέσει να παίζουν Παιχνίδια κυρίως για να βιώσουν ενδιαφέροντα και έντονα συναισθήματα. Η Επαυξημένη Πραγματικότητα αναφέρεται σε εφαρμογές υπολογιστών που ενσωματώνουν στον πραγματικό κόσμο, όπως αυτός εκλαμβάνεται από το χρήστη μέσα από τις αισθήσεις του.

Η εκπαιδευτικός Αικατερίνη Τσαμούρη, Μαθηματικός, συμμετείχε σε δραστηριότητα που έλαβε χώρα στο Δουβλίνο, με τίτλο: «Ψηφιακή Παιχνιδοκεντρική Μάθηση (Μάθηση βασισμένη στο παιχνίδι) και Επαυξημένη  Πραγματικότητα για σχολεία» (Digital Game-Based Learning & Augmented Reality for Schools). Παρακολούθησε σεμινάρια μαζί με εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας, δευτεροβάθμιας και τριτοβάθμιας εκπαίδευσης από άλλες Ευρωπαϊκές χώρες, περιηγήθηκε σε ιστορικούς χώρους, δημόσιες βιβλιοθήκες, ξεναγήσεις, παρακολούθησε εισηγήσεις από πανεπιστημιακούς δασκάλους για την εξέλιξη της ψηφιακής τεχνολογίας και τις εφαρμογές της στην σχολική εκπαίδευση και συμμετείχε σε ομαδοσυνεργατικές δράσεις και παρουσιάσεις εργασιών. 

Η εκπαιδευτικός, μετά την παρακολούθηση των σεμιναρίων-δραστηριοτήτων και έχοντας παρακολουθήσει με επιτυχία όλα τα μαθήματα, προέβη στις παρακάτω διαπιστώσεις:

ΠΑΙΧΝΙΔΟΚΕΝΤΡΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ

Οι ψηφιακές τεχνολογίες αποτελούν μια ιδανική τεχνολογική πλατφόρμα για τη διάδοση των παιχνιδιών. Τα διαθέσιμα σήμερα ερευνητικά δεδομένα αναφέρουν την αποδοτικότητα των ψηφιακών παιχνιδιών σε εκπαιδευτικά περιβάλλοντα  και συνδέουν τα παιχνίδια με τα σενάρια συνεργασίας, εξηγώντας πώς μπορεί να εφαρμοστούν από τον εκπαιδευτικό στην τάξη αλλά και πώς να χρησιμοποιηθούν από τον σχεδιαστή για την επέκταση της αρχιτεκτονικής και του τρόπου ανάπτυξης των ψηφιακών παιχνιδιών μάθησης. Το παιχνίδι μπορεί να περιγραφεί ως μία δομημένη ή ημιδομημένη δραστηριότητα ανταγωνιστικού χαρακτήρα, ατομική ή ομαδική.

1.ΕΠΑΥΞΗΜΕΝΗ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ (ΕπΠ)

Ο πυρήνας μιας εμπειρίας επαυξημένης πραγματικότητας έγκειται στο ότι ο χρήστης αλληλοεπιδρά με το φυσικό κόσμο με τον ίδιο τρόπο που θα αλληλοεπιδρούσε ανεξάρτητα από την ύπαρξή της. Μέσω της ΕπΠ αλληλοεπιδρούμε με τον κανονικό κόσμο, ως συνήθως, αλλά υπάρχουν προσθήκες σε αυτόν, που αποτελούνται από ψηφιακές συνήθως πληροφορίες, οι οποίες τοποθετούνται στον κόσμο για να τον επαυξήσουν με πράγματα που κανονικά δε θα βλέπαμε, ακούγαμε, αγγίζαμε ή αισθανόμασταν κανονικά.

Τα τρία χαρακτηριστικά που καθορίζουν την επαυξημένη πραγματικότητα είναι τα εξής:

•Συνδυάζει το πραγματικό και το εικονικό

•Είναι διαδραστική σε πραγματικό χρόνο

•Η πληροφορία χωροθετείται στις τρεις διαστάσεις

Δίνεται έμφαση στη συνεργατική μάθηση και ιδιαίτερη μέριμνα για παιδιά με μαθησιακές ιδιαιτερότητες με τη συνδρομή της τεχνολογίας (laptop, tablet, smartphone), με τον εκπαιδευτικό σε ρόλο καθοδηγητή.

Μετά την  επιμόρφωση και τις συναντήσεις διάχυσης ο  συμμετέχων θα κάνει προτάσεις για τη βελτίωση διδακτικών και εκπαιδευτικών θεμάτων με την ενσωμάτωση της σύγχρονης τεχνολογίας στη διδακτική πράξη τόσο στο Διευθυντή όσο και στο Σύλλογο Διδασκόντων.

 

 

Γνωριμία με το εκπαιδευτικό σύστημα της Ιταλίας

και τη διδασκαλία των Γλωσσών

 

Η εκπαιδευτικός Νένου Χρυσούλα συμμετείχε σε δραστηριότητα που έλαβε χώρα στην πόλη Φινάλε Εμίλια της Ιταλίας, με τίτλο: «Job Shadowing in Morando Morandi». Επισκέφτηκε το λύκειο MorandoMorandi, περιηγήθηκε στους χώρους λειτουργίας και ενημερώθηκε για το εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας. Παρακολούθησε τη διδασκαλία πολλών αντικειμένων, θεωρητικών και πρακτικών. Οι περισσότερες ώρες παρακολούθησης μαθημάτων αφορούσαν τη διδασκαλία της Αγγλικής γλώσσας καθώς και την μεθοδολογία που ακολουθείται.

 

 

 

Η εκπαιδευτικός, μετά από την παραμονή μίας εβδομάδας στο Λύκειο Morando Morandi και έχοντας παρακολουθήσει μαθήματα σε αυτό, προέβη στις παρακάτω διαπιστώσεις:

 

-    Το σχολείο έχει άριστες κτιριακές υποδομές και ελκυστικό περιβάλλον, με αποτέλεσμα μαθητές και καθηγητές να νιώθουν ότι βρίσκονται σε οικείο χώρο. Οι αίθουσες είναι εξοπλισμένες με σύγχρονα εποπτικά μέσα και είναι πολύ φιλόξενες. Επίσης, τα εργαστήρια έχουν σύγχρονο εξοπλισμό. Κάθε σχολείο ψάχνει σπόνσορα για να χρηματοδοτήσει τον εξοπλισμό στις αίθουσες και στην κεντρική Ιταλία βασικοί χορηγοί είναι οι αυτοκινητοβιομηχανίες.

 

-     Το σχολείο λειτουργεί Δευτέρα έως Σάββατο, 8.00-13.00. Στη συνέχεια υπάρχει διάλειμμα μίας ώρας και στις 14.00 ξεκινούν οι εξωδιδακτικές δραστηριότητες για όσους μαθητές το επιθυμούν.

 

-     Ιδιαίτερη μέριμνα για παιδιά με ειδικές ανάγκες. Δεν υπάρχουν ειδικά σχολεία. Υπάρχει ειδική αίθουσα για τα παιδιά με ειδικές ανάγκες μέσα στα σχολεία. Κάθε παιδί έχει τον δικό του δάσκαλο.

Σχετικά με τη διδασκαλία των γλωσσών:

 

-       Οι μαθητές μαθαίνουν ξένες γλώσσες μόνο στο σχολείο και μιλούν πολύ καλά την Αγγλική.

 

-       Εκτός από το βασικό βιβλίο Αγγλικών,  οι μαθητές διδάσκονται αποσπάσματα λογοτεχνίας

 

-       Υπάρχει nativespeaker που διδάσκει σε κάθε τμήμα μία φορά την εβδομάδα

 

-       Δίνεται έμφαση στην μεθοδολογία CLIL (Content Language Ιntegrated Learning)

  

-    Κάθε χρόνο διοργανώνεται εβδομαδιαίο ταξίδι στο εξωτερικό όπου οι μαθητές παρακολουθούν εντατικά μαθήματα στην ξένη γλώσσα.

 

 

 

Διάχυση της Δράσης  Job Shadowing, Erasmus+ KA1

Στις 13 Μαΐου 2019 η εκπαιδευτικός Νένου Χρυσούλα συμμετείχε ως εισηγήτρια  στην επιμορφωτική ημερίδα που διοργανώθηκε από την ένωση καθηγητών Αγγλικής Δημόσιας Εκπαίδευσης  Βορείου Ελλάδας (ΕΚΑΔΕΒΕ). Τίτλος  της  ομιλίας ‘From eTwinning to Job Shadowing in Morando  Morandi, Erasmus +, KA1’. 

 

Η εκπαιδευτικός μίλησε για την επίσκεψη στο  Λύκειο Morando Morandi  και την παρακολούθηση μαθημάτων για μία εβδομάδα. Μοιράστηκε με τους συναδέλφους καθηγητές Αγγλικής Γλώσσας της Πρωτοβάθμιας και της Δευτεροβάθμιας  Εκπαίδευσης την εμπειρία της από την κινητικότητα καθώς και τα οφέλη που αποκόμισε.

 


 


Χρήση Νέων Εργαλείων και Μεθόδων Διδασκαλίας

μετά από τη δράση  Job Shadowing στο Λύκειο Morando Morandi

Στο πλαίσιο της κινητικότητας Job Shadowing η εκπαιδευτικός παρακολούθησε στο μάθημα των Αγγλικών καινοτόμους μεθόδους διδασκαλίας,  καθώς και τη χρήση εργαλείων τεχνολογίας, τα οποία μπορούν να ενσωματωθούν στο Ελληνικό σύστημα εκπαίδευσης.

Συγκεκριμένα:

Content Language Integrated Learning (CLIL)


 

 

Η μέθοδος CLIL είναι μία εκπαιδευτική μέθοδος διπλής εστίασης (dual-focused teaching) καθώς, μια γλώσσα-στόχος διαφορετική της μητρικής, χρησιμοποιείται τόσο για την εκμάθηση του περιεχομένου μιας θεματικής ενότητας (π.χ. Μουσική, Φυσική Αγωγή, γεωγραφία) όσο και για την εκμάθηση της γλώσσας-στόχου (Marsh,2002).

Στο Ιταλικό εκπαιδευτικό σύστημα είναι πλέον υποχρεωτικό να διδάσκονται οι μαθητές συγκεκριμένο αριθμό ωρών κάποιο αντικείμενο στην Αγγλική γλώσσα, προτού τελειώσουν το Λύκειο. Τα οφέλη είναι πολλαπλά. Κύριος στόχος είναι η ενίσχυση της γνωστικής ανάπτυξης και  των ατομικών στρατηγικών μάθησης, καθιστώντας τη γλώσσα ως ένα από τα βασικά εργαλεία για τη μάθηση.

Η μέθοδος CLIL  εφαρμόστηκε  την σχολική χρονιά 2019-20 στο μάθημα της Βιολογίας της Α’ λυκείου με τη συνεργασία των καθηγητριών Αγγλικής και Βιολογίας. Έχουν ήδη δημιουργηθεί δύο σχέδια μαθήματος τα οποία αφορούν τη λειτουργία της καρδιάς   και των νεφρών  αντίστοιχα.

 ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΠΡΟΣΦΥΓΩΝ ΣΕ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΑΝΑΤΟΜΙΑΣ

Για την πλαισίωση της διδασκαλίας του κεφαλαίου 3 της Βιολογίας με τίτλο  "Κυκλοφορικό σύστημα" πραγματοποιήθηκε η δραστηριότητα "Ανατομία καρδιάς μικρού θηλαστικού" στο  εργαστήριο φυσικών επιστημών του σχολείου.

Όλοι οι μαθητές μεταξύ των οποίων και οι πρόσφυγες που παρακολουθούν μαθήματα στα τμήματα τη Α' Λυκείου συμμετείχαν ενεργά στη διαδικασία της ανατομίας με ιδιαίτερο ενθουσιασμό.
 
Κατά τη διδασκαλία του θεωρητικού μέρους αξιοποιήθηκε επίσης το φύλλο εργασίας που υλοποιήθηκε με τη μέθοδο CLIL και περιελάμβανε διαδραστικό υλικό και διαδραστικά τεστ αξιολόγησης στην αγγλική γλώσσα.
Επίσης αξιοποιήθηκε ειδικά για τους πρόσφυγες η τέχνη στην εκπαίδευση και η διδασκαλία του μαθήματος έγινε μέσω τραγουδιών στην αγγλική γλώσσα όπως πχ.  the heart song  https://www.youtube.com/watch?v=p-wilmN80XE
 
 

 

 

  Google Classroom

 

H πλατφόρμα Google Classroom επιτρέπει στον εκπαιδευτικό να δημιουργήσει σε εξαιρετικά σύντομο χρόνο μια ηλεκτρονική τάξη. Ο μαθητής έχει όλο του το υλικό οργανωμένο σε μια τοποθεσία, έχει πρόσβαση στο εκπαιδευτικό υλικό και επιπλέον έχει τη δυνατότητα να υποβάλει μια εργασία και εκτός τάξης, όποτε επιθυμεί.

Κύριος στόχος είναι η καλύτερη εκμετάλλευση του διδακτικού χρόνου και η απευθείας ανάθεση δραστηριοτήτων στους μαθητές.

Η πλατφόρμα Google Classroom θα χρησιμοποιηθεί στο μάθημα των Αγγλικών τη νέα σχολική χρονιά για την αποθήκευση συμπληρωματικού εκπαιδευτικού υλικού, καθώς και την ανάθεση εργασιών.

The Drama Triangle

 

 

Στο πλαίσιο της εκστρατείας ενάντια σε κάθε μορφή σχολικού εκφοβισμού, εφαρμόζεται το project  ‘The Drama Triangle’ συνήθως ως μέρος του αναλυτικού προγράμματος στο μάθημα των Αγγλικών. Οι μαθητές ενημερώνονται για τους τρεις βασικούς χαρακτήρες που εμπλέκονται σε περιπτώσεις σχολικού εκφοβισμού (θύμα-θύτης-διαμεσολαβητής). Στη συνέχεια καλούνται να χωριστούν σε ομάδες, να γράψουν το δικό τους σενάριο και να το δραματοποιήσουν μέσα στην τάξη χρησιμοποιώντας την αγγλική γλώσσα.

Η δράση ‘The Drama Triangle’  εφαρμόστηκε στην αρχή της σχολικής χρονιάς 2019-20 σε πειραματικό στάδιο με το τμήμα Α1. Οι μαθητές του τμήματος χωρίστηκαν σε πέντε ομάδες για να εφαρμόσουν την μαθητοκεντρική ομαδική μάθηση. Κάθε ομάδα έγραψε το δικό της σενάριο και το δραματοποίησε μέσα στην τάξη.

Joomla Templates by Joomla51.com